KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü

17.01.2024 - BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ 2023 BÖLÜM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU

 

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

İnsan ve Toplum Bilimleri  Fakültesi

Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü

 

 

Birim İç Değerlendirme Raporu (2023)

 

 

1. İletişim Bilgileri

Bölüm Başkanı:  Doç. Dr. Fatma YUVAYAPAN

                             yuvayapan@ksu.edu.tr

                               Tel. (0-344) 300-4131

                               GSM: 05056796122

 

2. Tarihsel Gelişimi

Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı ve Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalları ile 1992 yılında kurulmuştur. Yükseköğretim Kurulunun 2018 yılında aldığı kararlar uyarınca Fransız Dili ve Edebiyatı ile Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalları kapatılmıştır.

 

Bölümümüzün, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında, bir Doçent, biri 13-b görevlendirmesi kapsamında olmak üzere dört Dr. Öğretim Üyesi ve bir öğretim görevlisi bulunmaktadır.

 

Bölümümüz lisans düzeyinde öğrenci kabulüne başlayabilmek için 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı için 40 adet öğrenci kontenjanı talep etmiştir.

Toplam öğrenci sayısı: 0

Akademik personel sayısı: 6

İdari personel sayısı: 1

 

Bölümümüz henüz öğrenci alımına başlamadığından dolayı, bünyemizde bulununan akademik personelimiz ihtiyaç doğrultusunda İktisadi İdari Bilimler Fakültesi ve Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde bulunan değişik bölümlerde İngilizce, Almanca, Fransızca ve Mesleki İngilizce gibi Ortak Zorunlu veya Seçmeli Yabancı Dil veya bölüm derslerini yürütmektedirler.

 

3. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

 

Misyon: Disiplinler ve kültürlerarası bağlantı kurabilme gücü ve çeşitlilik ile insana, olgulara, olaylara olabildiğince önyargısız bakabilen; kendilerinin belirlediği amaçların değerinin ne olduğunu bilen ve bu bilgileri meslek hayatında kullanabilen bireyler yetiştirmek.

 

Vizyon: Batı dilleri ve edebiyatlarını araştırmayı ve öğretmeyi, Batı dünyasının yazınsal eserlerini, akım ve kuramlarını yakından inceleyerek, bu dilleri bütün yönleriyle kapsamlı bir şekilde ele almayı hedeflemektedir.

 

Hedefler:

  1. İngilizce alanında dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
  1. İngiliz Dili ve Edebiyatı’nın tarihsel ve güncel gelişimi hakkında bilgi sahip olmak.
  1. Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
  1. İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak ve diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
  1. İngilizcenin dilbilimsel özellikleri (ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik gibi) hakkında bilgi sahibi olmak.
  1. Avrupa kültür ve medeniyet tarihinde önemli sanat anlayışları, Rönesans, Reformasyon ve Aydınlanma çağı hakkında bilgi sahibi olmak.
  1. Amerikan Kültürü, Edebiyatı ve Tarihi hakkında bilgi sahibi olmak.
  1. İş ve akademik alanda farklı metinlerin çevirisinde etkin olmak.
  1. Akademik metin yazımı ile ilgili kaynak araştırma, kaynakları özetleme, alıntı yapma, etik kuralları uygulama gibi gerekli bilgileri edinmiş olmak ve uygulayabilmek. Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
  1. Dil öğretiminde ve öğrenimindeki belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olmak. Dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini öğrenmiş olmak.
  1. Diğer sosyal bilimler (tarih, edebiyat, sanat tarihi, hukuk, sosyoloji, felsefe vb.)

alanlarından faydalanabilmek.

  1. Diğer Avrupa dillerinden biri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.

 

A. LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE

A.1.1. Yönetişim modeli ve idari yapı

Bölümüzde idari ve akademik kararların alınmasında Bölüm Kurulu kararları etkili olur. Bölümde karar alma süreci, bölüm müfredatlarının güncellenmesi, yeni bir ders açılması veya mevcut ders içeriğinin güncellenmesi gibi konularda bölüm kurulu toplantıları ile gerçekleşir. Kurulda konu hakkında bilgi verildikten detaylar tartışılır. Gerekli görülürse bir alt komisyon oluşturularak kapsamlı çalışma yapılır. Daha sonra kurulda oylama yapılır ve oy çokluğu esasına göre kararlar verilir. Bölüm kurulu kararları imzalanıp Dekanlığa gönderilir. Fakülte Dekanının takdirine göre, Bölüm Kurulu tarafından alınmış olan kararları Fakülte Kurulunun gündemine alınır. Bölüm Başkanı bu kurulun doğal üyesidir. Fakülte Kurulunun kararları Üniversite Senatosuna gönderilir. Fakülte Kurulunda alınmış bir karar, Senato tarafından doğrudan veya değiştirilerek kabul edildikten sonra yürürlüğe girer. 

 

Olgunluk Düzeyi: 3

Birimimizin yönetişim modeli ve Organizasyonel yapılanması birim ve alanların genelini kapsayacak şekilde faaliyet göstermektedir.

 

A.1.2. Liderlik

Akademik ve idari birimler ile yönetim arasında iletişim ağı aktiftir. Liderlik süreçleri ve kalite güvencesi kültürünün geliştirilmesi amacıyla toplantılar yapılmaktadır. Üniversitemizde kalite kültürüne ve yaygınlaştırılmasına verilen önem, alınan kararların uygulanması ve sürece katılımın sağlanması amacıyla, kalite çalışmalarından sorumlu Dekan yardımcısı ve Birim Kalite Kurulu üyelerinin katılımı ile toplantılar yapılmaktadır.

 

Olgunluk Düzeyi: 4

Amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilen değişim yönetimi uygulamaları izlenmekte ve önlemler alınmaktadır.

 

A.1.3. Kurumsal dönüşüm kapasitesi

 

Geleceğe uyum için amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda birimi dönüştürmek üzere değişim yönetimi, kıyaslama, yenilik yönetimi gibi yaklaşımları kullanma ve birimdeki özgünlüğü güçlendirme gelişmeye açık yöndür.

 

Olgunluk Düzeyi: 3

Kurumda değişim yönetimi yaklaşımı kurumun geneline yayılmış ve bütüncül olarak yürütülmektedir.  Amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilen değişim yönetimi uygulamaları izlenmekte ve önlemler alınmaktadır.

 

A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları

 

Bölüm bazında kalite temsilcisi  belirlenmiştir.

 

Olgunluk Düzeyi: 2

 

Kurumun iç kalite güvencesi süreç ve mekanizmaları tanımlanmıştır.

 

A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

 

Birim, faaliyetlerinin tümüyle ilgili güncel verileri internet sayfası aracılığı ile “Duyurular ve Haberler” başlıkları altında paylaşılması planlanmaktadır.

 

Olgunluk Düzeyi: 2

Kurumda şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda kamuoyunu bilgilendirmek üzere tanımlı süreçler bulunmaktadır.

 

B. EĞİTİM-ÖĞRETİM

 

B.1. Programların Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi

 

Bölüm başkanlığı bünyesinde kurulan bölüm kurulu öğrenci almayı hedeflediğimiz İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim dalı lisans programında FEDEK tarafından yayınlanan öğrenme çıktıları doğrultusunda eğitim amaçlarını ve program çıktılarını belirlenmiştir. Bölüm Kurulu kararı ile Fakültemiz Dekanlığına bölüm hedeflerimiz ve müfredatları yollanacaktır. Eğitim komisyonu ve akademik kurul görüşü doğrultusunda alınan hedefler ve müfredatımız, bölümüzde yürütülecektir.

 

Program ve ders bilgi paketlerini web sayfaları ilan edilecektir. Program çıktıları ve ders kazanımlarının ilişkilendirilmesi Öğrenci Bilgi Paketi’nde de mevcut olacaktır.  Bu kapsamdaki tüm uygulamalar Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen Ulusal Yeterlilikler ile Bologna Süreci uygulamalarını kapsamında gerçekleştirilecektir.

 

B.1.2. Programın ders dağılım dengesi 

 

Bölümüz ders dağılımları “Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği” baz alan ilke çerçevesinde düzenlemiştir.

 

B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu

 

Bologna süreci kapsamında bölümümüz müfredatında yer alan derslerin öğrenme kazanımlarının (karma ve uzaktan eğitim de dahil) tanımlanmış ve program çıktıları ile ders kazanımlarının eşleştirmesi yapılacaktır. Bologna sistemi üzerinden bunlara ulaşılabilecektir. Farklı bölümlerden alınan derslerin de program çıktılarına katkısı burada yer alacaktır.

 

B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı

 

Bölümümüz eğitim faaliyetleri ağırlıklı olarak klasik eğitim sistemine uygun olarak yürütülecektir.

 

 

B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi

 

Program eğitim amaçları ve program çıktılarının belirlenmesi, ders programına konulması, uygulanması, ölçülmesi ve değerlendirilmesi süreci zaman ve görevler açısından belirlenecektir.

 

 

B.1.6. Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi

 

Bölümüzde eğitim-öğretim süreçleri Eğitim Komisyonları tarafından planlanmakta, izlenmekte ve değerlendirilecektir.  Eğitim ve öğretim programlarının tasarlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi faaliyetleri akademik takvime göre yürütülecektir.

 

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)

 

B.2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri 

Öğrenme-öğretme süreçlerinde aktif ve etkileşimli öğrenci katılımını sağlayan güncel, kültüler arası çalışmaya teşvik eden ve araştırma/öğrenme ve öğrenci odaklı öğretim yaklaşımı benimsenecektir.

 

B.2.2. Ölçme ve değerlendirme 

 

Üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne  göre  yapılacaktır.

 

B.2.3. Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi

 

Üniversitemiz Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda  yapılacaktır. Öğrencinin eğitim öğretim sürecini izlemek üzere Üniversitemizin Web sayfasında OBS bilgi sistemi kullanılacaktır.

 

B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma

 

Öğrencilerin lisans derecesi elde edebilmek için programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmesi gerekir. Danışmanlar öğrenci bilgi sistemi üzerinden mezuniyet durumunda olan öğrencilerin müfredat durumlarını ve aldıkları derslerini kontrol ederek mezuniyet onay vermelidir. Bu onayın ardından öğrencinin mezuniyet işlemleri başlatılır.

 

B.3.1. Öğrenme ortam ve kaynakları

 

Fakültemiz bünyesindeki sınıflarda amfiler teknik olarak projeksiyon altyapısı ve projeksiyonlar mevcuttur. Dolayısıyla kurumumuzda verilen derslerde öğrenciler kolay ve görsel algılama üzerine etkili bir bilgi edinme şansına sahiplerdir.

 

 

 

B.3.2. Akademik destek hizmetleri

 

Bölümümüzde öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yön gösteren, akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunacaktır.

Üniversitemiz “Uluslararası Öğrenci Ofisi” tarafından yabancı uyruklu öğrencilere danışmanlık hizmeti sağlanmaktadır. Üniversitemiz “Kariyer Merkezi” de mevcuttur.

 

B.3.3. Tesis ve altyapılar 

 

Öğrencilerimizin yararlanacağı açık ve kapalı spor tesisleri, fitness salonu, yüzme havuzu, kantin kafeteryalar, kırtasiye, kitabevi, öğrenci yemekhanesi 24 saat erişim sağlayabilecekleri kütüphane olanakları mevcuttur.

 

B.3.4. Dezavantajlı gruplar 

 

B.3.5. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler

 

Bölümümüz öğrenci alımından sonra hedeflerimize uygun nicelik ve nitelikte sosyal, kültürel faaliyetler planlanacaktır.

 

B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri

 

Bölümümüze alınan tüm öğretim üyeleri KSU Atama ve Yükseltme kriterlerine uygun bir şekilde alınmaktadır. İlgili süreç ve kriterler, akademik liyakati gözetip, fırsat eşitliğini sağlayacak niteliktedir.

 

B.4.2. Öğretim yetkinliği ve gelişimi

 

B.4.3. Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme

 

Eğitim ve öğretim önceliğini kurumumuzdaki öğretim üyelerimize benimsetebilmek amacıyla öğretim üyelerimizin  yükselme kriterlerine yaratıcı eğitim faaliyetleri mevcuttur.

 

C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

 

C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetimi

 

Üniversitemiz ve bölüm  politikası olarak, bilimsel araştırmaların desteklenmesinde bilime katkı sağlayacak yayın ve projeler BAP Koordinatörlüğü ile teşvik edilmektedir.

 

C.1.2. İç ve dış kaynaklar

 

C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar

 

C.2.1. Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi

 

Bölümümüz akademik kadrosu 2547 sayılı YÖK yasasına ve ilgili yönetmeliklerine göre yapılandırılmıştır. Erasmus ders verme ve ders alma hareketlilikleri kapsamında öğretim üyelerinin Avrupa'da anlaşmalı üniversiteleri ziyaret etme olanakları da mevcuttur. Şu anda bölümüzün 2 Erasmus anlaşması mevcuttur.

 

C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri 

 

Erasmus faaliyetleri kapsamında öğretim elemanları dış ülkelere giderek oradaki araştırmacılar ile proje ve araştırmalar konusunda iş birlikleri yapmaktadırlar. Bu konuda üniversitemizin destek ve teşvikleri bulunmaktadır.

 

C.3. ARAŞTIRMA PERFORMANSI

C.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

 

Bölümümüz araştırma performansı her yıl düzenli olarak ölçülmekte ve sonuçları Fakülte Akademik Kurulu’nda değerlendirilmektedir.

 

C.3.2. Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi

 

Bölümlerimiz akademik personeli tarafından gerçekleştirilmiş güncel etkinlik ve yayınlar bölüm web sayfamızda güncel olarak paylaşılmaktadır.

 

D. TOPLUMSAL KATKI

Bölümüzde akademik faaliyetlerinin yanında topluma katkı anlamında da çalışmalar yapabilmek için müfredatımıza dersler eklenmiştir.


 

 

EK.2 PERFORMANS GÖSTERGELERİ

 

 

YÖKAK Performans Göstergeleri

Nerden

Açıklama

15- Kalite Kültürünü Yaygınlaştırma Amacıyla Kurumunuzca Düzenlenen Faaliyet (Toplantı, Çalıştay vb.) Sayısı  0

 

KURUM

 

 

 

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında göstergeye ilişkin ilgili yıldaki gerçekleştirilen toplantı sayısını ifade edilmektedir.

Söz konusu faaliyetlerin kurumsal nitelikte olması gerekmektedir.

Birimlerin kendi içerisinde yapmış olduğu “birim kalite komisyonları” olarak

adlandırılabilecek toplantılar kastedilmemiştir.

*16- Kurumun İç Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Geribildirim Ve Değerlendirme Toplantılarının Sayısı   0

 

KURUM

*17- Kurumun Dış Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Geribildirim Ve Değerlendirme Toplantılarının Sayısı   0

 

KURUM

 

 

3. Eğitim Ve Öğretim

 

 

*1- Kurumun Web Sayfasından İzlenebilen, Program Bilgi Paketi Tamamlanmış Ön Lisans + Lisans + Yüksek Lisans + Doktora Programı Sayısının Toplam Program Sayısı'na Oranı

 

0

31 Aralık itibari ile kamuoyu ile paylaşılabilen (kurum web sitesinde yayımlanmış) Bilgi paketini tamamlamış (Bologna Süreci tamamlanmış, AKTS tanımlanmış, Ders içerikleri girilmiş vb.) aktif program sayısının toplam aktif Program sayısına Oranı sorulmaktadır.

-> Bu sayı 0 ile 1 arasında olmak zorundadır.

 

 

 

*10- Eğiticilerin Eğitimi Programı Kapsamında Eğitim

Alan Öğretim Üyesi Sayısı

 

 

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında ilgili gösterge kapsamında eğitim alan

Öğretim Üyesi sayısını ifade etmektedir.

Girilen sayı “Toplam Öğretim Üyesi Sayısı”nı geçemez.

Kurumunuz tarafından kendi veya başka bir kurum bünyesinde ya da başka bir kurum ile ortaklaşa olarak 1 Ocak-31 Aralık tarihleri arasında eğiticilerin eğitimine (Asıl sorumlu olduğunuz ya da ortak sorumluluk üstlendiğiniz etkinlikler kastedilmiştir. Sadece katılımcı olarak gidilen başka bir kurum tarafından düzenlenen etkinlikler kastedilmemiştir.) yönelik düzenlenen etkinlik sayısını giriniz.

 

*11- Ders Veren Kadrolu Öğretim Elemanlarının Haftalık

Ders Saati Sayısının İki Dönemlik Ortalaması

F Yuvayapan 8

H. Bilginer: 12

Dr.M.Kurt: 8

F Yörük Çevik: 10

K.Hasancaoğlu: 24

 

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında kadrolu öğretim elamanı başına düşen haftalık ders ortalaması sorulmaktadır.

Örneğin 2019 yılı (raporu) veri girişi için;

2018-2019 Bahar ve 2019-2020 güz dönemlerinde toplam 80.000 saat teorik


47

 

 

+ pratik ders verilmiş, Bahar döneminde 13, Güz döneminde 14 hafta olmak üzere 27 hafta eğitim verilmiş ise 1 haftada ortalama : 80000/27 = 2962 saat eğitim verilmiş demektir. Toplam kadrolu Öğretim elemanı sayısı ise 210 ise

istenilen sonuç 2962/210 = 14,10’dur.

*14- YKS Yükseköğretim Programları Ve Kontenjanları

Kılavuzunda Akredite Olduğu Belirtilen Lisans Programı Sayısı

 

0

31 Aralık itibari ile son dönem YKS kılavuzunda akredite olduğu belirtilen Lisans Program sayısını ifade etmektedir.

 

 

 

*17- İş Dünyasının, Mezunların Yeterlilikleri İle İlgili

Memnuniyet Oranı (% Olarak)

 

 

 

 

0

İlgili yılın 01 Ocak - 31 Aralık tarihlerini kapsayacak şekilde yapılan göstergede belirtilen Memnuniyet Anketlerine ilişkin bilgi girilecektir. İlgili gösterge % olarak sorulmakta olup,

-> 5 üzerinden 4,15 olan gösterge değeri 4,15x20=83 olacak şekilde giriniz.

-> Min. 0 max. 100 Değerini giriniz.

-> Örneğin 2019 Ocak ayında 2018 yılı için değerlendirme anketi yapıyor

iseniz sonuç bilgisini bu gösterge hesaplamasına dahil ediniz.

-> Örneğin İlgili yılı kapsayan 2 memnuniyet anketi yapmış iseniz ilgili memnuniyet oranlarının aritmetik ortalamasını yazınız. (1.sinin sonucu 87 ikincisinin sonucu 92 ise yazmanız gereken değer => 89,5 )

 

 

*21- İşe Yerleşmiş Mezun Sayısı

 

 

0

31 Aralık itibari ile Mezun bilgi sistemi, derneği, portalı vb. yapılar aracılığı ile aldığınız işe yerleşmiş mezun sayısını ifade etmektedir. Veriler kümülatif olarak girilecektir.

 

Örneğin: portal/dernek vb. aracılığı ile edindiğiniz bilgiye göre 2018 yılında

2300, 2019 yılında ise 2400 mezununuz işe yerleşmiş ise 2018 yılına 2300,

2019 yılına ise 4700 sayısını giriniz.

4- Araştırma Ve Geliştirme

 

 

*20- Tamamlanan Dış Destekli Projelerin Toplam Bütçesi

0

4. madde de belirtilen Tamamlanan Dış Destekli Projelerin Toplam bütçesini ifade etmektedir.

 

 

*21- Sonuçlanan Patent, Faydalı Model Veya Tasarım Sayısı

 

 

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında ulusal ayda uluslararası düzeyde olması fark etmeksizin sonuçlanan Patent, Faydalı Model Veya Tasarım ifade etmektedir.

Öğrenci, öğretim elemanı veya üniversitede istihdam edilen çalışanlarca başvurusu yapılan ve ilgili yıl içinde başvurusu olumlu sonuçlanan patent, faydalı model veya tasarım sayısı

Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, araştırmacı veya öğretim elemanları tarafından yapılan şahsi başvurular değerlendirmeye dâhildir.

*22- Faal Olan Öğretim Üyesi Teknoloji Şirketi Sayısı

0

31 Aralık itibari ile Faal Olan Öğretim Üyesi Teknoloji Şirketi Sayısı ifade etmektedir.


48

 

 

 

Kurumunuza ait bir teknopark vb. var ise ilgili yapılar içerisindeki firmalardan öğretim üyelerine (sizde ya da başka bir üniversitede çalışması fark etmeksizin) ait olan teknoloji Şirket sayısı sorulmaktadır.

*23- TÜBA Ve TÜBİTAK Ödüllü Öğretim Üyesi Sayısı

(TÜBA Çeviri Ödülü Hariç)

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında TÜBA Ve TÜBİTAK Ödül alan

Öğretim Üyesi Sayısını (TÜBA Çeviri Ödülü Hariç) ifade etmektedir.

 

*24- Uluslararası Ödüller

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında Kurumsal Bazda Yada Kurum Adına Yada Resmi Olarak Kurum İle Bağlantılı Olarak Alınan Uluslararası Ödülleri ifade etmektedir.

5- Toplumsal Katkı

 

 

*1- Kurumun Kendi Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısı

0

31 Aralık itibari ile ilgili yılda Bütçesi olan ya da olmayan Kurumun Kendi

Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısını ifade etmektedir.


 

 

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

İnsan ve Toplum Bilimleri  Fakültesi

Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü

 

 

Birim İç Değerlendirme Raporu (2023)

 

 

1. İletişim Bilgileri

Bölüm Başkanı:  Doç. Dr. Fatma YUVAYAPAN

                             yuvayapan@ksu.edu.tr

                               Tel. (0-344) 300-4131

                               GSM: 05056796122

 

2. Tarihsel Gelişimi

Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı ve Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalları ile 1992 yılında kurulmuştur. Yükseköğretim Kurulunun 2018 yılında aldığı kararlar uyarınca Fransız Dili ve Edebiyatı ile Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalları kapatılmıştır.

 

Bölümümüzün, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında, bir Doçent, biri 13-b görevlendirmesi kapsamında olmak üzere dört Dr. Öğretim Üyesi ve bir öğretim görevlisi bulunmaktadır.

 

Bölümümüz lisans düzeyinde öğrenci kabulüne başlayabilmek için 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı için 40 adet öğrenci kontenjanı talep etmiştir.

Toplam öğrenci sayısı: 0

Akademik personel sayısı: 6

İdari personel sayısı: 1

 

Bölümümüz henüz öğrenci alımına başlamadığından dolayı, bünyemizde bulununan akademik personelimiz ihtiyaç doğrultusunda İktisadi İdari Bilimler Fakültesi ve Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde bulunan değişik bölümlerde İngilizce, Almanca, Fransızca ve Mesleki İngilizce gibi Ortak Zorunlu veya Seçmeli Yabancı Dil veya bölüm derslerini yürütmektedirler.

 

3. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

 

Misyon: Disiplinler ve kültürlerarası bağlantı kurabilme gücü ve çeşitlilik ile insana, olgulara, olaylara olabildiğince önyargısız bakabilen; kendilerinin belirlediği amaçların değerinin ne olduğunu bilen ve bu bilgileri meslek hayatında kullanabilen bireyler yetiştirmek.

 

Vizyon: Batı dilleri ve edebiyatlarını araştırmayı ve öğretmeyi, Batı dünyasının yazınsal eserlerini, akım ve kuramlarını yakından inceleyerek, bu dilleri bütün yönleriyle kapsamlı bir şekilde ele almayı hedeflemektedir.

 

Hedefler:

  1. İngilizce alanında dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
  1. İngiliz Dili ve Edebiyatı’nın tarihsel ve güncel gelişimi hakkında bilgi sahip olmak.
  1. Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
  1. İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak ve diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
  1. İngilizcenin dilbilimsel özellikleri (ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik gibi) hakkında bilgi sahibi olmak.
  1. Avrupa kültür ve medeniyet tarihinde önemli sanat anlayışları, Rönesans, Reformasyon ve Aydınlanma çağı hakkında bilgi sahibi olmak.
  1. Amerikan Kültürü, Edebiyatı ve Tarihi hakkında bilgi sahibi olmak.
  1. İş ve akademik alanda farklı metinlerin çevirisinde etkin olmak.
  1. Akademik metin yazımı ile ilgili kaynak araştırma, kaynakları özetleme, alıntı yapma, etik kuralları uygulama gibi gerekli bilgileri edinmiş olmak ve uygulayabilmek. Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
  1. Dil öğretiminde ve öğrenimindeki belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olmak. Dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini öğrenmiş olmak.
  1. Diğer sosyal bilimler (tarih, edebiyat, sanat tarihi, hukuk, sosyoloji, felsefe vb.)

alanlarından faydalanabilmek.

  1. Diğer Avrupa dillerinden biri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.

 

A. LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE

A.1.1. Yönetişim modeli ve idari yapı

Bölümüzde idari ve akademik kararların alınmasında Bölüm Kurulu kararları etkili olur. Bölümde karar alma süreci, bölüm müfredatlarının güncellenmesi, yeni bir ders açılması veya mevcut ders içeriğinin güncellenmesi gibi konularda bölüm kurulu toplantıları ile gerçekleşir. Kurulda konu hakkında bilgi verildikten detaylar tartışılır. Gerekli görülürse bir alt komisyon oluşturularak kapsamlı çalışma yapılır. Daha sonra kurulda oylama yapılır ve oy çokluğu esasına göre kararlar verilir. Bölüm kurulu kararları imzalanıp Dekanlığa gönderilir. Fakülte Dekanının takdirine göre, Bölüm Kurulu tarafından alınmış olan kararları Fakülte Kurulunun gündemine alınır. Bölüm Başkanı bu kurulun doğal üyesidir. Fakülte Kurulunun kararları Üniversite Senatosuna gönderilir. Fakülte Kurulunda alınmış bir karar, Senato tarafından doğrudan veya değiştirilerek kabul edildikten sonra yürürlüğe girer. 

 

Olgunluk Düzeyi: 3

Birimimizin yönetişim modeli ve Organizasyonel yapılanması birim ve alanların genelini kapsayacak şekilde faaliyet göstermektedir.

 

A.1.2. Liderlik

Akademik ve idari birimler ile yönetim arasında iletişim ağı aktiftir. Liderlik süreçleri ve kalite güvencesi kültürünün geliştirilmesi amacıyla toplantılar yapılmaktadır. Üniversitemizde kalite kültürüne ve yaygınlaştırılmasına verilen önem, alınan kararların uygulanması ve sürece katılımın sağlanması amacıyla, kalite çalışmalarından sorumlu Dekan yardımcısı ve Birim Kalite Kurulu üyelerinin katılımı ile toplantılar yapılmaktadır.

 

Olgunluk Düzeyi: 4

Amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilen değişim yönetimi uygulamaları izlenmekte ve önlemler alınmaktadır.

 

A.1.3. Kurumsal dönüşüm kapasitesi

 

Geleceğe uyum için amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda birimi dönüştürmek üzere değişim yönetimi, kıyaslama, yenilik yönetimi gibi yaklaşımları kullanma ve birimdeki özgünlüğü güçlendirme gelişmeye açık yöndür.

 

Olgunluk Düzeyi: 3

Kurumda değişim yönetimi yaklaşımı kurumun geneline yayılmış ve bütüncül olarak yürütülmektedir.  Amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilen değişim yönetimi uygulamaları izlenmekte ve önlemler alınmaktadır.

 

A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları

 

Bölüm bazında kalite temsilcisi  belirlenmiştir.

 

Olgunluk Düzeyi: 2

 

Kurumun iç kalite güvencesi süreç ve mekanizmaları tanımlanmıştır.

 

A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

 

Birim, faaliyetlerinin tümüyle ilgili güncel verileri internet sayfası aracılığı ile “Duyurular ve Haberler” başlıkları altında paylaşılması planlanmaktadır.

 

Olgunluk Düzeyi: 2

Kurumda şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda kamuoyunu bilgilendirmek üzere tanımlı süreçler bulunmaktadır.

 

B. EĞİTİM-ÖĞRETİM

 

B.1. Programların Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi

 

Bölüm başkanlığı bünyesinde kurulan bölüm kurulu öğrenci almayı hedeflediğimiz İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim dalı lisans programında FEDEK tarafından yayınlanan öğrenme çıktıları doğrultusunda eğitim amaçlarını ve program çıktılarını belirlenmiştir. Bölüm Kurulu kararı ile Fakültemiz Dekanlığına bölüm hedeflerimiz ve müfredatları yollanacaktır. Eğitim komisyonu ve akademik kurul görüşü doğrultusunda alınan hedefler ve müfredatımız, bölümüzde yürütülecektir.

 

Program ve ders bilgi paketlerini web sayfaları ilan edilecektir. Program çıktıları ve ders kazanımlarının ilişkilendirilmesi Öğrenci Bilgi Paketi’nde de mevcut olacaktır.  Bu kapsamdaki tüm uygulamalar Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen Ulusal Yeterlilikler ile Bologna Süreci uygulamalarını kapsamında gerçekleştirilecektir.

 

B.1.2. Programın ders dağılım dengesi 

 

Bölümüz ders dağılımları “Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği” baz alan ilke çerçevesinde düzenlemiştir.

 

B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu

 

Bologna süreci kapsamında bölümümüz müfredatında yer alan derslerin öğrenme kazanımlarının (karma ve uzaktan eğitim de dahil) tanımlanmış ve program çıktıları ile ders kazanımlarının eşleştirmesi yapılacaktır. Bologna sistemi üzerinden bunlara ulaşılabilecektir. Farklı bölümlerden alınan derslerin de program çıktılarına katkısı burada yer alacaktır.

 

B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı

 

Bölümümüz eğitim faaliyetleri ağırlıklı olarak klasik eğitim sistemine uygun olarak yürütülecektir.

 

 

B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi

 

Program eğitim amaçları ve program çıktılarının belirlenmesi, ders programına konulması, uygulanması, ölçülmesi ve değerlendirilmesi süreci zaman ve görevler açısından belirlenecektir.

 

 

B.1.6. Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi

 

Bölümüzde eğitim-öğretim süreçleri Eğitim Komisyonları tarafından planlanmakta, izlenmekte ve değerlendirilecektir.  Eğitim ve öğretim programlarının tasarlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi faaliyetleri akademik takvime göre yürütülecektir.

 

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)

 

B.2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri 

Öğrenme-öğretme süreçlerinde aktif ve etkileşimli öğrenci katılımını sağlayan güncel, kültüler arası çalışmaya teşvik eden ve araştırma/öğrenme ve öğrenci odaklı öğretim yaklaşımı benimsenecektir.

 

B.2.2. Ölçme ve değerlendirme 

 

Üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne  göre  yapılacaktır.

 

B.2.3. Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi

 

Üniversitemiz Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda  yapılacaktır. Öğrencinin eğitim öğretim sürecini izlemek üzere Üniversitemizin Web sayfasında OBS bilgi sistemi kullanılacaktır.

 

B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma

 

Öğrencilerin lisans derecesi elde edebilmek için programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmesi gerekir. Danışmanlar öğrenci bilgi sistemi üzerinden mezuniyet durumunda olan öğrencilerin müfredat durumlarını ve aldıkları derslerini kontrol ederek mezuniyet onay vermelidir. Bu onayın ardından öğrencinin mezuniyet işlemleri başlatılır.

 

B.3.1. Öğrenme ortam ve kaynakları

 

Fakültemiz bünyesindeki sınıflarda amfiler teknik olarak projeksiyon altyapısı ve projeksiyonlar mevcuttur. Dolayısıyla kurumumuzda verilen derslerde öğrenciler kolay ve görsel algılama üzerine etkili bir bilgi edinme şansına sahiplerdir.

 

 

 

B.3.2. Akademik destek hizmetleri

 

Bölümümüzde öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yön gösteren, akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunacaktır.

Üniversitemiz “Uluslararası Öğrenci Ofisi” tarafından yabancı uyruklu öğrencilere danışmanlık hizmeti sağlanmaktadır. Üniversitemiz “Kariyer Merkezi” de mevcuttur.

 

B.3.3. Tesis ve altyapılar 

 

Öğrencilerimizin yararlanacağı açık ve kapalı spor tesisleri, fitness salonu, yüzme havuzu, kantin kafeteryalar, kırtasiye, kitabevi, öğrenci yemekhanesi 24 saat erişim sağlayabilecekleri kütüphane olanakları mevcuttur.

 

B.3.4. Dezavantajlı gruplar 

 

B.3.5. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler

 

Bölümümüz öğrenci alımından sonra hedeflerimize uygun nicelik ve nitelikte sosyal, kültürel faaliyetler planlanacaktır.

 

B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri

 

Bölümümüze alınan tüm öğretim üyeleri KSU Atama ve Yükseltme kriterlerine uygun bir şekilde alınmaktadır. İlgili süreç ve kriterler, akademik liyakati gözetip, fırsat eşitliğini sağlayacak niteliktedir.

 

B.4.2. Öğretim yetkinliği ve gelişimi

 

B.4.3. Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme

 

Eğitim ve öğretim önceliğini kurumumuzdaki öğretim üyelerimize benimsetebilmek amacıyla öğretim üyelerimizin  yükselme kriterlerine yaratıcı eğitim faaliyetleri mevcuttur.

 

C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

 

C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetimi

 

Üniversitemiz ve bölüm  politikası olarak, bilimsel araştırmaların desteklenmesinde bilime katkı sağlayacak yayın ve projeler BAP Koordinatörlüğü ile teşvik edilmektedir.

 

C.1.2. İç ve dış kaynaklar

 

C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar

 

C.2.1. Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi

 

Bölümümüz akademik kadrosu 2547 sayılı YÖK yasasına ve ilgili yönetmeliklerine göre yapılandırılmıştır. Erasmus ders verme ve ders alma hareketlilikleri kapsamında öğretim üyelerinin Avrupa'da anlaşmalı üniversiteleri ziyaret etme olanakları da mevcuttur. Şu anda bölümüzün 2 Erasmus anlaşması mevcuttur.

 

C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri 

 

Erasmus faaliyetleri kapsamında öğretim elemanları dış ülkelere giderek oradaki araştırmacılar ile proje ve araştırmalar konusunda iş birlikleri yapmaktadırlar. Bu konuda üniversitemizin destek ve teşvikleri bulunmaktadır.

 

C.3. ARAŞTIRMA PERFORMANSI

C.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

 

Bölümümüz araştırma performansı her yıl düzenli olarak ölçülmekte ve sonuçları Fakülte Akademik Kurulu’nda değerlendirilmektedir.

 

C.3.2. Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi

 

Bölümlerimiz akademik personeli tarafından gerçekleştirilmiş güncel etkinlik ve yayınlar bölüm web sayfamızda güncel olarak paylaşılmaktadır.

 

D. TOPLUMSAL KATKI

Bölümüzde akademik faaliyetlerinin yanında topluma katkı anlamında da çalışmalar yapabilmek için müfredatımıza dersler eklenmiştir.


 

 

EK.2 PERFORMANS GÖSTERGELERİ

 

 

YÖKAK Performans Göstergeleri

Nerden

Açıklama

15- Kalite Kültürünü Yaygınlaştırma Amacıyla Kurumunuzca Düzenlenen Faaliyet (Toplantı, Çalıştay vb.) Sayısı  0

 

KURUM

 

 

 

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında göstergeye ilişkin ilgili yıldaki gerçekleştirilen toplantı sayısını ifade edilmektedir.

Söz konusu faaliyetlerin kurumsal nitelikte olması gerekmektedir.

Birimlerin kendi içerisinde yapmış olduğu “birim kalite komisyonları” olarak

adlandırılabilecek toplantılar kastedilmemiştir.

*16- Kurumun İç Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Geribildirim Ve Değerlendirme Toplantılarının Sayısı   0

 

KURUM

*17- Kurumun Dış Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Geribildirim Ve Değerlendirme Toplantılarının Sayısı   0

 

KURUM

 

 

3. Eğitim Ve Öğretim

 

 

*1- Kurumun Web Sayfasından İzlenebilen, Program Bilgi Paketi Tamamlanmış Ön Lisans + Lisans + Yüksek Lisans + Doktora Programı Sayısının Toplam Program Sayısı'na Oranı

 

0

31 Aralık itibari ile kamuoyu ile paylaşılabilen (kurum web sitesinde yayımlanmış) Bilgi paketini tamamlamış (Bologna Süreci tamamlanmış, AKTS tanımlanmış, Ders içerikleri girilmiş vb.) aktif program sayısının toplam aktif Program sayısına Oranı sorulmaktadır.

-> Bu sayı 0 ile 1 arasında olmak zorundadır.

 

 

 

*10- Eğiticilerin Eğitimi Programı Kapsamında Eğitim

Alan Öğretim Üyesi Sayısı

 

 

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında ilgili gösterge kapsamında eğitim alan

Öğretim Üyesi sayısını ifade etmektedir.

Girilen sayı “Toplam Öğretim Üyesi Sayısı”nı geçemez.

Kurumunuz tarafından kendi veya başka bir kurum bünyesinde ya da başka bir kurum ile ortaklaşa olarak 1 Ocak-31 Aralık tarihleri arasında eğiticilerin eğitimine (Asıl sorumlu olduğunuz ya da ortak sorumluluk üstlendiğiniz etkinlikler kastedilmiştir. Sadece katılımcı olarak gidilen başka bir kurum tarafından düzenlenen etkinlikler kastedilmemiştir.) yönelik düzenlenen etkinlik sayısını giriniz.

 

*11- Ders Veren Kadrolu Öğretim Elemanlarının Haftalık

Ders Saati Sayısının İki Dönemlik Ortalaması

F Yuvayapan 8

H. Bilginer: 12

Dr.M.Kurt: 8

F Yörük Çevik: 10

K.Hasancaoğlu: 24

 

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında kadrolu öğretim elamanı başına düşen haftalık ders ortalaması sorulmaktadır.

Örneğin 2019 yılı (raporu) veri girişi için;

2018-2019 Bahar ve 2019-2020 güz dönemlerinde toplam 80.000 saat teorik


47

 

 

+ pratik ders verilmiş, Bahar döneminde 13, Güz döneminde 14 hafta olmak üzere 27 hafta eğitim verilmiş ise 1 haftada ortalama : 80000/27 = 2962 saat eğitim verilmiş demektir. Toplam kadrolu Öğretim elemanı sayısı ise 210 ise

istenilen sonuç 2962/210 = 14,10’dur.

*14- YKS Yükseköğretim Programları Ve Kontenjanları

Kılavuzunda Akredite Olduğu Belirtilen Lisans Programı Sayısı

 

0

31 Aralık itibari ile son dönem YKS kılavuzunda akredite olduğu belirtilen Lisans Program sayısını ifade etmektedir.

 

 

 

*17- İş Dünyasının, Mezunların Yeterlilikleri İle İlgili

Memnuniyet Oranı (% Olarak)

 

 

 

 

0

İlgili yılın 01 Ocak - 31 Aralık tarihlerini kapsayacak şekilde yapılan göstergede belirtilen Memnuniyet Anketlerine ilişkin bilgi girilecektir. İlgili gösterge % olarak sorulmakta olup,

-> 5 üzerinden 4,15 olan gösterge değeri 4,15x20=83 olacak şekilde giriniz.

-> Min. 0 max. 100 Değerini giriniz.

-> Örneğin 2019 Ocak ayında 2018 yılı için değerlendirme anketi yapıyor

iseniz sonuç bilgisini bu gösterge hesaplamasına dahil ediniz.

-> Örneğin İlgili yılı kapsayan 2 memnuniyet anketi yapmış iseniz ilgili memnuniyet oranlarının aritmetik ortalamasını yazınız. (1.sinin sonucu 87 ikincisinin sonucu 92 ise yazmanız gereken değer => 89,5 )

 

 

*21- İşe Yerleşmiş Mezun Sayısı

 

 

0

31 Aralık itibari ile Mezun bilgi sistemi, derneği, portalı vb. yapılar aracılığı ile aldığınız işe yerleşmiş mezun sayısını ifade etmektedir. Veriler kümülatif olarak girilecektir.

 

Örneğin: portal/dernek vb. aracılığı ile edindiğiniz bilgiye göre 2018 yılında

2300, 2019 yılında ise 2400 mezununuz işe yerleşmiş ise 2018 yılına 2300,

2019 yılına ise 4700 sayısını giriniz.

4- Araştırma Ve Geliştirme

 

 

*20- Tamamlanan Dış Destekli Projelerin Toplam Bütçesi

0

4. madde de belirtilen Tamamlanan Dış Destekli Projelerin Toplam bütçesini ifade etmektedir.

 

 

*21- Sonuçlanan Patent, Faydalı Model Veya Tasarım Sayısı

 

 

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında ulusal ayda uluslararası düzeyde olması fark etmeksizin sonuçlanan Patent, Faydalı Model Veya Tasarım ifade etmektedir.

Öğrenci, öğretim elemanı veya üniversitede istihdam edilen çalışanlarca başvurusu yapılan ve ilgili yıl içinde başvurusu olumlu sonuçlanan patent, faydalı model veya tasarım sayısı

Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, araştırmacı veya öğretim elemanları tarafından yapılan şahsi başvurular değerlendirmeye dâhildir.

*22- Faal Olan Öğretim Üyesi Teknoloji Şirketi Sayısı

0

31 Aralık itibari ile Faal Olan Öğretim Üyesi Teknoloji Şirketi Sayısı ifade etmektedir.


48

 

 

 

Kurumunuza ait bir teknopark vb. var ise ilgili yapılar içerisindeki firmalardan öğretim üyelerine (sizde ya da başka bir üniversitede çalışması fark etmeksizin) ait olan teknoloji Şirket sayısı sorulmaktadır.

*23- TÜBA Ve TÜBİTAK Ödüllü Öğretim Üyesi Sayısı

(TÜBA Çeviri Ödülü Hariç)

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında TÜBA Ve TÜBİTAK Ödül alan

Öğretim Üyesi Sayısını (TÜBA Çeviri Ödülü Hariç) ifade etmektedir.

 

*24- Uluslararası Ödüller

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında Kurumsal Bazda Yada Kurum Adına Yada Resmi Olarak Kurum İle Bağlantılı Olarak Alınan Uluslararası Ödülleri ifade etmektedir.

5- Toplumsal Katkı

 

 

*1- Kurumun Kendi Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısı

0

31 Aralık itibari ile ilgili yılda Bütçesi olan ya da olmayan Kurumun Kendi

Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısını ifade etmektedir.


  

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

İnsan ve Toplum Bilimleri  Fakültesi

Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü

 

 

Birim İç Değerlendirme Raporu (2023)

 

 

1. İletişim Bilgileri

Bölüm Başkanı:  Doç. Dr. Fatma YUVAYAPAN

                             yuvayapan@ksu.edu.tr

                               Tel. (0-344) 300-4131

                               GSM: 05056796122

 

2. Tarihsel Gelişimi

Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı ve Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalları ile 1992 yılında kurulmuştur. Yükseköğretim Kurulunun 2018 yılında aldığı kararlar uyarınca Fransız Dili ve Edebiyatı ile Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalları kapatılmıştır.

 

Bölümümüzün, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında, bir Doçent, biri 13-b görevlendirmesi kapsamında olmak üzere dört Dr. Öğretim Üyesi ve bir öğretim görevlisi bulunmaktadır.

 

Bölümümüz lisans düzeyinde öğrenci kabulüne başlayabilmek için 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı için 40 adet öğrenci kontenjanı talep etmiştir.

Toplam öğrenci sayısı: 0

Akademik personel sayısı: 6

İdari personel sayısı: 1

 

Bölümümüz henüz öğrenci alımına başlamadığından dolayı, bünyemizde bulununan akademik personelimiz ihtiyaç doğrultusunda İktisadi İdari Bilimler Fakültesi ve Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde bulunan değişik bölümlerde İngilizce, Almanca, Fransızca ve Mesleki İngilizce gibi Ortak Zorunlu veya Seçmeli Yabancı Dil veya bölüm derslerini yürütmektedirler.

 

3. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

 

Misyon: Disiplinler ve kültürlerarası bağlantı kurabilme gücü ve çeşitlilik ile insana, olgulara, olaylara olabildiğince önyargısız bakabilen; kendilerinin belirlediği amaçların değerinin ne olduğunu bilen ve bu bilgileri meslek hayatında kullanabilen bireyler yetiştirmek.

 

Vizyon: Batı dilleri ve edebiyatlarını araştırmayı ve öğretmeyi, Batı dünyasının yazınsal eserlerini, akım ve kuramlarını yakından inceleyerek, bu dilleri bütün yönleriyle kapsamlı bir şekilde ele almayı hedeflemektedir.

 

Hedefler:

1.      İngilizce alanında dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.

2.      İngiliz Dili ve Edebiyatı’nın tarihsel ve güncel gelişimi hakkında bilgi sahip olmak.

3.      Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.

4.      İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak ve diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.

5.      İngilizcenin dilbilimsel özellikleri (ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik gibi) hakkında bilgi sahibi olmak.

6.      Avrupa kültür ve medeniyet tarihinde önemli sanat anlayışları, Rönesans, Reformasyon ve Aydınlanma çağı hakkında bilgi sahibi olmak.

7.      Amerikan Kültürü, Edebiyatı ve Tarihi hakkında bilgi sahibi olmak.

8.      İş ve akademik alanda farklı metinlerin çevirisinde etkin olmak.

9.      Akademik metin yazımı ile ilgili kaynak araştırma, kaynakları özetleme, alıntı yapma, etik kuralları uygulama gibi gerekli bilgileri edinmiş olmak ve uygulayabilmek. Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.

10.  Dil öğretiminde ve öğrenimindeki belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olmak. Dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini öğrenmiş olmak.

11.  Diğer sosyal bilimler (tarih, edebiyat, sanat tarihi, hukuk, sosyoloji, felsefe vb.)

alanlarından faydalanabilmek.

12.  Diğer Avrupa dillerinden biri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.

 

A. LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE

A.1.1. Yönetişim modeli ve idari yapı

Bölümüzde idari ve akademik kararların alınmasında Bölüm Kurulu kararları etkili olur. Bölümde karar alma süreci, bölüm müfredatlarının güncellenmesi, yeni bir ders açılması veya mevcut ders içeriğinin güncellenmesi gibi konularda bölüm kurulu toplantıları ile gerçekleşir. Kurulda konu hakkında bilgi verildikten detaylar tartışılır. Gerekli görülürse bir alt komisyon oluşturularak kapsamlı çalışma yapılır. Daha sonra kurulda oylama yapılır ve oy çokluğu esasına göre kararlar verilir. Bölüm kurulu kararları imzalanıp Dekanlığa gönderilir. Fakülte Dekanının takdirine göre, Bölüm Kurulu tarafından alınmış olan kararları Fakülte Kurulunun gündemine alınır. Bölüm Başkanı bu kurulun doğal üyesidir. Fakülte Kurulunun kararları Üniversite Senatosuna gönderilir. Fakülte Kurulunda alınmış bir karar, Senato tarafından doğrudan veya değiştirilerek kabul edildikten sonra yürürlüğe girer. 

 

Olgunluk Düzeyi: 3

Birimimizin yönetişim modeli ve Organizasyonel yapılanması birim ve alanların genelini kapsayacak şekilde faaliyet göstermektedir.

 

A.1.2. Liderlik

Akademik ve idari birimler ile yönetim arasında iletişim ağı aktiftir. Liderlik süreçleri ve kalite güvencesi kültürünün geliştirilmesi amacıyla toplantılar yapılmaktadır. Üniversitemizde kalite kültürüne ve yaygınlaştırılmasına verilen önem, alınan kararların uygulanması ve sürece katılımın sağlanması amacıyla, kalite çalışmalarından sorumlu Dekan yardımcısı ve Birim Kalite Kurulu üyelerinin katılımı ile toplantılar yapılmaktadır.

 

Olgunluk Düzeyi: 4

Amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilen değişim yönetimi uygulamaları izlenmekte ve önlemler alınmaktadır.

 

A.1.3. Kurumsal dönüşüm kapasitesi

 

Geleceğe uyum için amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda birimi dönüştürmek üzere değişim yönetimi, kıyaslama, yenilik yönetimi gibi yaklaşımları kullanma ve birimdeki özgünlüğü güçlendirme gelişmeye açık yöndür.

 

Olgunluk Düzeyi: 3

Kurumda değişim yönetimi yaklaşımı kurumun geneline yayılmış ve bütüncül olarak yürütülmektedir.  Amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilen değişim yönetimi uygulamaları izlenmekte ve önlemler alınmaktadır.

 

A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları

 

Bölüm bazında kalite temsilcisi  belirlenmiştir.

 

Olgunluk Düzeyi: 2

 

Kurumun iç kalite güvencesi süreç ve mekanizmaları tanımlanmıştır.

 

A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

 

Birim, faaliyetlerinin tümüyle ilgili güncel verileri internet sayfası aracılığı ile “Duyurular ve Haberler” başlıkları altında paylaşılması planlanmaktadır.

 

Olgunluk Düzeyi: 2

Kurumda şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda kamuoyunu bilgilendirmek üzere tanımlı süreçler bulunmaktadır.

 

B. EĞİTİM-ÖĞRETİM

 

B.1. Programların Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi

 

Bölüm başkanlığı bünyesinde kurulan bölüm kurulu öğrenci almayı hedeflediğimiz İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim dalı lisans programında FEDEK tarafından yayınlanan öğrenme çıktıları doğrultusunda eğitim amaçlarını ve program çıktılarını belirlenmiştir. Bölüm Kurulu kararı ile Fakültemiz Dekanlığına bölüm hedeflerimiz ve müfredatları yollanacaktır. Eğitim komisyonu ve akademik kurul görüşü doğrultusunda alınan hedefler ve müfredatımız, bölümüzde yürütülecektir.

 

Program ve ders bilgi paketlerini web sayfaları ilan edilecektir. Program çıktıları ve ders kazanımlarının ilişkilendirilmesi Öğrenci Bilgi Paketi’nde de mevcut olacaktır.  Bu kapsamdaki tüm uygulamalar Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen Ulusal Yeterlilikler ile Bologna Süreci uygulamalarını kapsamında gerçekleştirilecektir.

 

B.1.2. Programın ders dağılım dengesi 

 

Bölümüz ders dağılımları “Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği” baz alan ilke çerçevesinde düzenlemiştir.

 

B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu

 

Bologna süreci kapsamında bölümümüz müfredatında yer alan derslerin öğrenme kazanımlarının (karma ve uzaktan eğitim de dahil) tanımlanmış ve program çıktıları ile ders kazanımlarının eşleştirmesi yapılacaktır. Bologna sistemi üzerinden bunlara ulaşılabilecektir. Farklı bölümlerden alınan derslerin de program çıktılarına katkısı burada yer alacaktır.

 

B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı

 

Bölümümüz eğitim faaliyetleri ağırlıklı olarak klasik eğitim sistemine uygun olarak yürütülecektir.

 

 

B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi

 

Program eğitim amaçları ve program çıktılarının belirlenmesi, ders programına konulması, uygulanması, ölçülmesi ve değerlendirilmesi süreci zaman ve görevler açısından belirlenecektir.

 

 

B.1.6. Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi

 

Bölümüzde eğitim-öğretim süreçleri Eğitim Komisyonları tarafından planlanmakta, izlenmekte ve değerlendirilecektir.  Eğitim ve öğretim programlarının tasarlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi faaliyetleri akademik takvime göre yürütülecektir.

 

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)

 

B.2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri 

Öğrenme-öğretme süreçlerinde aktif ve etkileşimli öğrenci katılımını sağlayan güncel, kültüler arası çalışmaya teşvik eden ve araştırma/öğrenme ve öğrenci odaklı öğretim yaklaşımı benimsenecektir.

 

B.2.2. Ölçme ve değerlendirme 

 

Üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne  göre  yapılacaktır.

 

B.2.3. Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi

 

Üniversitemiz Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda  yapılacaktır. Öğrencinin eğitim öğretim sürecini izlemek üzere Üniversitemizin Web sayfasında OBS bilgi sistemi kullanılacaktır.

 

B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma

 

Öğrencilerin lisans derecesi elde edebilmek için programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmesi gerekir. Danışmanlar öğrenci bilgi sistemi üzerinden mezuniyet durumunda olan öğrencilerin müfredat durumlarını ve aldıkları derslerini kontrol ederek mezuniyet onay vermelidir. Bu onayın ardından öğrencinin mezuniyet işlemleri başlatılır.

 

B.3.1. Öğrenme ortam ve kaynakları

 

Fakültemiz bünyesindeki sınıflarda amfiler teknik olarak projeksiyon altyapısı ve projeksiyonlar mevcuttur. Dolayısıyla kurumumuzda verilen derslerde öğrenciler kolay ve görsel algılama üzerine etkili bir bilgi edinme şansına sahiplerdir.

 

 

 

B.3.2. Akademik destek hizmetleri

 

Bölümümüzde öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yön gösteren, akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunacaktır.

Üniversitemiz “Uluslararası Öğrenci Ofisi” tarafından yabancı uyruklu öğrencilere danışmanlık hizmeti sağlanmaktadır. Üniversitemiz “Kariyer Merkezi” de mevcuttur.

 

B.3.3. Tesis ve altyapılar 

 

Öğrencilerimizin yararlanacağı açık ve kapalı spor tesisleri, fitness salonu, yüzme havuzu, kantin kafeteryalar, kırtasiye, kitabevi, öğrenci yemekhanesi 24 saat erişim sağlayabilecekleri kütüphane olanakları mevcuttur.

 

B.3.4. Dezavantajlı gruplar 

 

B.3.5. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler

 

Bölümümüz öğrenci alımından sonra hedeflerimize uygun nicelik ve nitelikte sosyal, kültürel faaliyetler planlanacaktır.

 

B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri

 

Bölümümüze alınan tüm öğretim üyeleri KSU Atama ve Yükseltme kriterlerine uygun bir şekilde alınmaktadır. İlgili süreç ve kriterler, akademik liyakati gözetip, fırsat eşitliğini sağlayacak niteliktedir.

 

B.4.2. Öğretim yetkinliği ve gelişimi

 

B.4.3. Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme

 

Eğitim ve öğretim önceliğini kurumumuzdaki öğretim üyelerimize benimsetebilmek amacıyla öğretim üyelerimizin  yükselme kriterlerine yaratıcı eğitim faaliyetleri mevcuttur.

 

C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

 

C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetimi

 

Üniversitemiz ve bölüm  politikası olarak, bilimsel araştırmaların desteklenmesinde bilime katkı sağlayacak yayın ve projeler BAP Koordinatörlüğü ile teşvik edilmektedir.

 

C.1.2. İç ve dış kaynaklar

 

C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar

 

C.2.1. Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi

 

Bölümümüz akademik kadrosu 2547 sayılı YÖK yasasına ve ilgili yönetmeliklerine göre yapılandırılmıştır. Erasmus ders verme ve ders alma hareketlilikleri kapsamında öğretim üyelerinin Avrupa'da anlaşmalı üniversiteleri ziyaret etme olanakları da mevcuttur. Şu anda bölümüzün 2 Erasmus anlaşması mevcuttur.

 

C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri 

 

Erasmus faaliyetleri kapsamında öğretim elemanları dış ülkelere giderek oradaki araştırmacılar ile proje ve araştırmalar konusunda iş birlikleri yapmaktadırlar. Bu konuda üniversitemizin destek ve teşvikleri bulunmaktadır.

 

C.3. ARAŞTIRMA PERFORMANSI

C.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

 

Bölümümüz araştırma performansı her yıl düzenli olarak ölçülmekte ve sonuçları Fakülte Akademik Kurulu’nda değerlendirilmektedir.

 

C.3.2. Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi

 

Bölümlerimiz akademik personeli tarafından gerçekleştirilmiş güncel etkinlik ve yayınlar bölüm web sayfamızda güncel olarak paylaşılmaktadır.

 

D. TOPLUMSAL KATKI

Bölümüzde akademik faaliyetlerinin yanında topluma katkı anlamında da çalışmalar yapabilmek için müfredatımıza dersler eklenmiştir.


 

 

EK.2 PERFORMANS GÖSTERGELERİ

 

 

YÖKAK Performans Göstergeleri

Nerden

Açıklama

15- Kalite Kültürünü Yaygınlaştırma Amacıyla Kurumunuzca Düzenlenen Faaliyet (Toplantı, Çalıştay vb.) Sayısı  0

 

KURUM

 

 

 

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında göstergeye ilişkin ilgili yıldaki gerçekleştirilen toplantı sayısını ifade edilmektedir.

Söz konusu faaliyetlerin kurumsal nitelikte olması gerekmektedir.

Birimlerin kendi içerisinde yapmış olduğu “birim kalite komisyonları” olarak

adlandırılabilecek toplantılar kastedilmemiştir.

*16- Kurumun İç Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Geribildirim Ve Değerlendirme Toplantılarının Sayısı   0

 

KURUM

*17- Kurumun Dış Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Geribildirim Ve Değerlendirme Toplantılarının Sayısı   0

 

KURUM

 

 

3. Eğitim Ve Öğretim

 

 

*1- Kurumun Web Sayfasından İzlenebilen, Program Bilgi Paketi Tamamlanmış Ön Lisans + Lisans + Yüksek Lisans + Doktora Programı Sayısının Toplam Program Sayısı'na Oranı

 

0

31 Aralık itibari ile kamuoyu ile paylaşılabilen (kurum web sitesinde yayımlanmış) Bilgi paketini tamamlamış (Bologna Süreci tamamlanmış, AKTS tanımlanmış, Ders içerikleri girilmiş vb.) aktif program sayısının toplam aktif Program sayısına Oranı sorulmaktadır.

-> Bu sayı 0 ile 1 arasında olmak zorundadır.

 

 

 

*10- Eğiticilerin Eğitimi Programı Kapsamında Eğitim

Alan Öğretim Üyesi Sayısı

 

 

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında ilgili gösterge kapsamında eğitim alan

Öğretim Üyesi sayısını ifade etmektedir.

Girilen sayı “Toplam Öğretim Üyesi Sayısı”nı geçemez.

Kurumunuz tarafından kendi veya başka bir kurum bünyesinde ya da başka bir kurum ile ortaklaşa olarak 1 Ocak-31 Aralık tarihleri arasında eğiticilerin eğitimine (Asıl sorumlu olduğunuz ya da ortak sorumluluk üstlendiğiniz etkinlikler kastedilmiştir. Sadece katılımcı olarak gidilen başka bir kurum tarafından düzenlenen etkinlikler kastedilmemiştir.) yönelik düzenlenen etkinlik sayısını giriniz.

 

*11- Ders Veren Kadrolu Öğretim Elemanlarının Haftalık

Ders Saati Sayısının İki Dönemlik Ortalaması

F Yuvayapan 8

H. Bilginer: 12

Dr.M.Kurt: 8

F Yörük Çevik: 10

K.Hasancaoğlu: 24

 

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında kadrolu öğretim elamanı başına düşen haftalık ders ortalaması sorulmaktadır.

Örneğin 2019 yılı (raporu) veri girişi için;

2018-2019 Bahar ve 2019-2020 güz dönemlerinde toplam 80.000 saat teorik


47

 

 

+ pratik ders verilmiş, Bahar döneminde 13, Güz döneminde 14 hafta olmak üzere 27 hafta eğitim verilmiş ise 1 haftada ortalama : 80000/27 = 2962 saat eğitim verilmiş demektir. Toplam kadrolu Öğretim elemanı sayısı ise 210 ise

istenilen sonuç 2962/210 = 14,10’dur.

*14- YKS Yükseköğretim Programları Ve Kontenjanları

Kılavuzunda Akredite Olduğu Belirtilen Lisans Programı Sayısı

 

0

31 Aralık itibari ile son dönem YKS kılavuzunda akredite olduğu belirtilen Lisans Program sayısını ifade etmektedir.

 

 

 

*17- İş Dünyasının, Mezunların Yeterlilikleri İle İlgili

Memnuniyet Oranı (% Olarak)

 

 

 

 

0

İlgili yılın 01 Ocak - 31 Aralık tarihlerini kapsayacak şekilde yapılan göstergede belirtilen Memnuniyet Anketlerine ilişkin bilgi girilecektir. İlgili gösterge % olarak sorulmakta olup,

-> 5 üzerinden 4,15 olan gösterge değeri 4,15x20=83 olacak şekilde giriniz.

-> Min. 0 max. 100 Değerini giriniz.

-> Örneğin 2019 Ocak ayında 2018 yılı için değerlendirme anketi yapıyor

iseniz sonuç bilgisini bu gösterge hesaplamasına dahil ediniz.

-> Örneğin İlgili yılı kapsayan 2 memnuniyet anketi yapmış iseniz ilgili memnuniyet oranlarının aritmetik ortalamasını yazınız. (1.sinin sonucu 87 ikincisinin sonucu 92 ise yazmanız gereken değer => 89,5 )

 

 

*21- İşe Yerleşmiş Mezun Sayısı

 

 

0

31 Aralık itibari ile Mezun bilgi sistemi, derneği, portalı vb. yapılar aracılığı ile aldığınız işe yerleşmiş mezun sayısını ifade etmektedir. Veriler kümülatif olarak girilecektir.

 

Örneğin: portal/dernek vb. aracılığı ile edindiğiniz bilgiye göre 2018 yılında

2300, 2019 yılında ise 2400 mezununuz işe yerleşmiş ise 2018 yılına 2300,

2019 yılına ise 4700 sayısını giriniz.

4- Araştırma Ve Geliştirme

 

 

*20- Tamamlanan Dış Destekli Projelerin Toplam Bütçesi

0

4. madde de belirtilen Tamamlanan Dış Destekli Projelerin Toplam bütçesini ifade etmektedir.

 

 

*21- Sonuçlanan Patent, Faydalı Model Veya Tasarım Sayısı

 

 

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında ulusal ayda uluslararası düzeyde olması fark etmeksizin sonuçlanan Patent, Faydalı Model Veya Tasarım ifade etmektedir.

Öğrenci, öğretim elemanı veya üniversitede istihdam edilen çalışanlarca başvurusu yapılan ve ilgili yıl içinde başvurusu olumlu sonuçlanan patent, faydalı model veya tasarım sayısı

Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, araştırmacı veya öğretim elemanları tarafından yapılan şahsi başvurular değerlendirmeye dâhildir.

*22- Faal Olan Öğretim Üyesi Teknoloji Şirketi Sayısı

0

31 Aralık itibari ile Faal Olan Öğretim Üyesi Teknoloji Şirketi Sayısı ifade etmektedir.


48

 

 

 

Kurumunuza ait bir teknopark vb. var ise ilgili yapılar içerisindeki firmalardan öğretim üyelerine (sizde ya da başka bir üniversitede çalışması fark etmeksizin) ait olan teknoloji Şirket sayısı sorulmaktadır.

*23- TÜBA Ve TÜBİTAK Ödüllü Öğretim Üyesi Sayısı

(TÜBA Çeviri Ödülü Hariç)

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında TÜBA Ve TÜBİTAK Ödül alan

Öğretim Üyesi Sayısını (TÜBA Çeviri Ödülü Hariç) ifade etmektedir.

 

*24- Uluslararası Ödüller

 

0

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında Kurumsal Bazda Yada Kurum Adına Yada Resmi Olarak Kurum İle Bağlantılı Olarak Alınan Uluslararası Ödülleri ifade etmektedir.

5- Toplumsal Katkı

 

 

*1- Kurumun Kendi Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısı

0

31 Aralık itibari ile ilgili yılda Bütçesi olan ya da olmayan Kurumun Kendi

Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısını ifade etmektedir.


 

SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

36109

Öğrenci

104355

Mezun

1282

Akademik Personel

2455

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı